Voilà un truc que jeviens de trouver sur un forum US, ça confirmerai ce que je pense.
ECU's are damn clever. If a sensor fails the ECU realises and ignores it (while lighting the "service engine soon" light and storing a code in its memory of which sensor has given up so that the deal;er can just pull the code off and replace said sensor) and in the absence of the info from that sensor the ecu uses a fixed value instead that is known to work for most situations to "get you home". For example, if the MAF sensor (monitors amount of air entering engine by heating a bit of wire and as the air rushes over it it cools the wire and the ecu figures out how much air must be passing over it to do this) conks out the ecu might substitute a value of 128 (out of a possible 0-255 say) for that sensor instead of its normal varying output. Just so it's got something to work with. The engine won't work very well, particualrly under very hot or cold weather or under heavy load, but it'll get you home.
A priori la marche a suivre :
regarder le code d' erreur de l ecu
--> si code sur un capteur style pap etc ... --> reset --> si tout est ok après le reset c que le capteur a peut être juste un petit soucis de conection style un fils etc ... qui l' a fait buggé temporairement
--> si code tjs là après reset --> a priori c le capteur qui est HS mais ça peut être autre chose donc a voir selon le code si biensur il y en a un déjà
Voilà jespère ne pas avoir di trop de conneries
Bonne nuit les petits
Edit : au passage dans le workshop le reset de L ECU se fait en 10 secondes pas en 10 minutes