Salut Galium j'ai qu'un code défaut le 44
----------
J'ai trouvé une liste de code
11 Oxygen sensor fault.
12 Airflow sensor fault.
13 Intake air temp sensor fault.
14 Throttle position sensor (TPS) fault.
15 Idle speed control (ISC) motor position sensor fault.
21 Coolant temp sensor fault.
22 Crankshaft position (CKP) sesnor fault.
23 Camshaft position (CMP) sensor fault.
24 Vehicle speed sensor (VSS) fault.
25 Barometric (BARO) pressure sensor fault.
31 Knock sensor fault.
32 MAP sensor faulty.
36 Ignition timing adjustment signal fault.
39 Oxygen (O2) sensor fault.
41 Injector(s) fault
42 Fuel pump fault.
43 EGR fault.
44 Ignition coil (cylinders #1 & #4) fault.
52 Ignition coil (cylinders #2 & #5) fault.
53 Ignition coil (cylinders #3 & #6) fault.
55 Idle air control (IAC) valve position sensor fault.
59 Rear Oxygen (O2) sesnor fault.
61 Transaxle control module torque reduction signal fault.
62 Variable Induction control (VIC) valve position sensor fault.
71 Traction control (TC) vacuum valve solenoid fault.
72 Traction Control (TC) vent valve solenoid fault.
Donc problème bobine cylindre 1 et 4 c'est bizarre car au début le moteur tournait quelques secondes et j'ai pas remarqué que c'était sur 3 cylindres par contre pour voir si j'avais de l'allumage jai enlever une bobine et mis un tourne vis à la place de la bougie pour voir s'il y avait une étincelle.
----------
Le lien =>
http://www.mitsubishi-forums.com/t53386-...e-code.htm
----------
Je vais vérifier s'il y a de l'allumage sur les autres cylindres.
----------
Il y a une étincelle pour les quatre cylindres.
Cela pourrait être aussi code 54 si on compte le premier allumage de voyant mais il n'existe pas sur la liste.
Peut -il avoir un problème avec une bobine et quand même y avoir une étincelle.
----------
j'ai trouvé ça: 54 Immobiliser control module to engine control module malfunction (comes on if you have changed one or the other and not had them programmed in by Mitsi) de =>
http://www.ebay.co.uk/gds/Mitsubishi-fau...819/g.html