Ben voilà, j'aimerai savoir si vous avez pu calculer avec précision le % d'erreur sur le compteur d'une 323 BG. (J'estimerai à environ 5 à 7 %)
Merci
I have a testdrive of the GT-R with the difference between the real km/h and the meter....tomorrow i will tell you.
IronFly, thanks for your help. And how many Horsepower do you have in your GTR ?
Speed
meter /Real Vel Km/H
40 / 38,6
60 / 58,3
80 / 78,5
100 / 98,8
120 / 117,9
130 / 127,6
140 / 137,5
160 / 157,3
180 / 177,2
200 / 196,2
220 / 216,1
PS:my GT-R is standard, 185CV or HP, Just done a cut in the downside of the airbox, now the motor breaths better in higher RPM
IronFly, Thanks
But are you sure that it isn't more difference betwenn the real and the speed meter ?
With what do you have tested ??
Not a mine test, but this are the results from an Italian magazine "AUTO" during the GT-R test.
I think that's correct.
De toute manière on a presque tous changé la taille de notre monte: ça doit être carrément inversé pour pas mal d'entre nous: genre 105 réel pour 100 compteur
.
Hier, un copain me suivait avec une civic: quand jt à 130, lui était à 135 bon poids !
Les chiffres italiens c'est pour la monte d'origine... et en passant, c'est trés trés peu comme écart par rapport aux autres voitures !
The test is correct!!!
If i remember this evening I scan the page with this data, with the Escort cosworth RS and Delta....Mazda had the better results.
This is the scan of the test, I did a little translation to english.
IronFly, you said
Citation :PS:my GT-R is standard, 185CV or HP, Just done a cut in the downside of the airbox, now the motor breaths better in higher RPM
by the way, where is exactly the cut you have done?
just before the filter?
or in the elbow of the air pipe?
and do you bring back an air flow from anywhere (under the front spoiler, behind the front light)?