13-11-2009, 17:12:52
BIERELION a écrit :je vois en faite le modèle Chromoly Steel est fait en une seul pièce, et le model alu en deux pièces (volant moteur + plaque de friction embrayage vissé dessus ). a haut régime l'alu pourrai ce déformé et explosé en raison des coefficient d'expansion différente des deux pièces.
expliqué comme cela sa change tout lol
They are specifically designed to reduce weight and inertia for better engine response. Most incorporate special design features to enhance the air flow to improve the cooling of the clutch. The ring gear teeth are milled onto the flywheel unlike an aluminum flywheel where the ring gear is pressed onto the flywheel which has the possibilities of separating from the flywheel. This could cause the flywheel to explode due to two different expansion coefficients (aluminum flywheel pressed on steel ring gear)
merci pour ton soutien et par la suite je prendrai un act streetlite a mon avis tant que tu ne dépasse pas certaine contraite celui en alu tiendra.
Voila c'est ça! Je voulais pas trop t'alarmé !
Parce que: http://www.youtube.com/watch?v=L2pz1PkhAo8
http://www.youtube.com/watch?v=QSFA0ufNS...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=GOiwrf5rW...re=related