16-04-2005, 23:44:50
17-04-2005, 01:37:55
Oui ça existe, ça s'appelle un octanomètre (octanemeter/octanetester).
Pas facile facile à trouver si t'es un particulier, je pense que Conrad doit vendre ça en France, sinon essaye de voir avec quelqu'un qui bosse dans l'automobile, ils doivent avoir les bons catalogues.
Citation : Octane tester is developed in Petroleum Chemisorption Institute of Siberian Branch of Russian Academy of Science. The fuel quality analyzer octanemeter is intended for evaluation of the type of gasoline, and determination its octane number. The octane meter also determines the cetane number of diesel fuel.
Equally good the octanemeter measures the parameters of the leaded and unleaded gasoline, as well as the gasoline with different additives. 10 seconds is the maximum time to detect the type of gasoline at the worst conditions (cold start). The entire process is automated - the operator only needs to fill the sensor with the gasoline, turn on the instrument, and write down the results from the display.
The octanemeter is simple in use, and does not require regular adjustments and special maintenance. The use of the octanemeter eliminates the human factor during the quality estimation of the oil products. It's recommended to use the instrument at petroleum storages, filling stations, customs houses, and for the check of the samples in gasoline production lines.
The measurement principle of the octane level is based on a comparative analysis between the parameters of the analyzed gasoline and the reference gasoline parameters stored in the microprocessor's memory.
The design of the instrument and the measurement algorithm provides a high-level noise immunity and, as a result, a stable measurement. During gasoline blending octane level can be controlled within the range from 40 to 120. There is an option to adjust the instrument for a nonstandard fuel, for example, natural (gaseous condensate) or virgin gasoline. An advanced user can perform such an adjustment without assistance of the instrument maker.
Pas facile facile à trouver si t'es un particulier, je pense que Conrad doit vendre ça en France, sinon essaye de voir avec quelqu'un qui bosse dans l'automobile, ils doivent avoir les bons catalogues.
17-04-2005, 16:21:35
A mon avis , c'est plus difficile que cela car quand tu connais la procédure de controle pour la course ... Je penses que si cet appareil était valable, la FIA s'en servirait pour controler et eviter de couteuses expertises dans des labos ( 800 euros)
Tu peux avoir une idée de ce qui est demandé et verifié en consultant l'annexe J actuelle, rubrique carburants, sur FIA.com
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Tu peux avoir une idée de ce qui est demandé et verifié en consultant l'annexe J actuelle, rubrique carburants, sur FIA.com
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18-04-2005, 09:45:23
Ouais enfin les tests labo de la FIA c'est surtout pour détecter la présence "d'additifs" destinés à doper les chevaux :roll:
Et puis arrêtez de toujours tout ramener aux procédure de test de la NASA, c'est lourd :roll:
Et puis arrêtez de toujours tout ramener aux procédure de test de la NASA, c'est lourd :roll: